چالش های مصرف بره موم در بهار


بره موم ماده ای طبیعی است که برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از این ماده حتی اخیرا برای پیشگیری از کرونا نیز استفاده شده است. به نظر می رسد استفاده از بره موم می تواند برای اکثر افراد مفید باشد؛ اما با این حال برخی افراد ممکن است حساسیت هایی را نسبت به این ماده نشان دهند.
تا جای ممکن باید برای مصرف بره موم تا قبل از اینکه مشکلی برای بدن شما ایجاد شود، دقت کافی را به خرج دهید. یکی از مشکلات احتمالی که ممکن است بره موم برای شما ایجاد کند، حساسیت هایی است که در فصل بهار به سراغ افراد می آید. بره موم ماده ای گرم است و احتمال دارد در فصل بهار و تابستان میزان قابل توجهی از حساسیت به همراه داشته باشد.
البته نمی توانیم بگوییم که در فصل بهار از بره موم استفاده نکنید؛ چرا که این ماده خواص فوق العاده برای درمان بیماری ها دارد و باید به صورت متناوب مورد استفاده قرار گیرد. با این حال باید با برخی راهکارها به دنبال برطرف کردن حساسیت ها و مشکلات احتمالی ایجاد شده در فصل بهار در هنگام مصرف بره موم باشیم.

در این مطلب تلاش کرده ایم تا به صورت خلاصه به نکاتی بپردازیم که با استفاده از این نکات می توانید حساسیت های احتمالی در فصل بهار را که با مصرف بره موم ایجاد می شود، کمتر کرده و از این ماده حیات بخش و پرخاصیت به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. رعایت برخی نکات ساده کمک می کند تا در روند درمان با بره موم خللی ایجاد نشود.


مصرف بره موم در بهار ممکن است با چه حساسیت هایی همراه باشد
وقتی در مورد ایجاد حساسیت با مصرف بره موم در فصل بهار صحبت می کنیم، منظورمان هر نوع حساسیتی نیست. اگر به صورت کلی نسبت به بره موم حساسیت ندارید و در فصل های دیگر سال این ماده را بدون ایجاد مشکل استفاده می کنید، یعنی مشکل با آب و هوا و فصل بهار است نه اینکه به طور کلی با این ماده مشکل داشته باشید. در این صورت به راحتی می توانید به درمان حساسیت های ناشی از بره موم و پیشگیری از آن بپردازید.
حساسیت هایی که احتمالاً در فصل بهار برای افراد مصرف کننده بره موم ایجاد می شود، عموما مربوط به گرمای بیش از اندازه بدن و همچنین حساسیت های احتمالی تنفسی است. قطعاً اگر به طور کلی با بره موم مشکلی نداشته باشید، در فصل بهار بعید به نظر می رسد که اسپاسم های مختلف با مصرف این ماده به سراغتان بیاید. در نتیجه باید توجه کنید که شرایط کلی بدن شما در مواجهه با بره موم به چه صورت است و بر اساس آن عمل کنید.

چه کار کنیم بره موم کمتر حساسیت ایجاد کند؟
وقتی شما از بره موم به عنوان یک ماده درمانی استفاده می کنید، مجبور هستید تا این ماده را به صورت مداوم در فصول مختلف سال مورد استفاده قرار دهید. برخی از بیمارانی که با استفاده از بره موم، سرطان یا کولیت را شکست داده اند، از این ماده به مدت بیش از یک سال استفاده کرده و پس از یک سال نیز با رسیدن به بهبودی نسبی، روند مصرف بره موم را با تغییراتی ادامه داده اند. در نتیجه نمی توانیم در روند درمان بیماری اختلال ایجاد کنیم. کاری که باید انجام دهیم این است که با استفاده از روش هایی، آلرژی و حساسیت به دلیل مصرف بره موم در بهار را کاهش دهیم.
یکی از مهم ترین انواع حساسیت هایی که بره موم در فصل بهار ایجاد می کند و ممکن است مصرف این ماده در تابستان نیز چنین مشکلاتی را به همراه داشته باشد، گرمای بیش از اندازه بدن است. بره موم یک ماده با طبع نسبتاً گرم شناخته می شود و می تواند حرارت و گرمای موجود در بدن را در به طور قابل توجهی افزایش دهد. به همین علت است که برای مصرف بره موم باید احتیاط هایی به ویژه برای افرادی که مزاج گرمی دارند انجام شود.
به طور کلی توصیه می شود برای اینکه بره موم در فصل بهار در بدن شما حساسیت خاصی ایجاد نکند، از مواد طبیعی با طبع سرد در کنار مصرف بره موم استفاده کنید. برخی از این مواد می توانند در قالب شربت یا نوشیدنی های سرد و گرم میل شوند. برای مثال شما می توانید در کنار مصرف بره موم، عرق کاسنی نیز میل کنید. عرق کاسنی حرارت بدن شما را کاهش داده و کمک می کند تا این ماده حساسیت های فصلی به دلیل گرمای بیش از حد در بدن شما ایجاد نکند.
اگر از چنین مواد مکملی در کنار بره موم استفاده کنید، احتمال اینکه در فصل بهار به دلیل مصرف این ماده روی صورتتان جوش بزند یا دچار برخی بیماری حساسیت های جانبی شوید نیز به شدت کم خواهد شد. همچنین حرارت کلی بدن شما افزایش محسوسی پیدا نمی کند و به راحتی می توانید روند مصرف بره موم را دنبال کنید
علاوه بر این، می توانید با مصرف مواد ضد آلرژی در کنار مصرف بره موم به راحتی از این ماده بدون مشکل استفاده کنید. برای مثال استفاده از گرده گل در کنار بره موم کمک می کند تا حساسیت کمتری در فصل بهار در بدن شما ایجاد شود. در این صورت بدون هیچ مشکل خاصی می توانید ادامه درمان خود با استفاده از این ماده را پیگیری کنید
به طور کلی پیشنهاد می شود برای مصرف بره موم به جای مصرف این ماده به صورت خام یا حتی در ترکیب با عسل، از کپسول بره موم استفاده کنید که ماده پودر شده بره موم را در خود جای داده است. مشاهدات نشان می دهند که کپسول بره موم حساسیت کمتری در بدن فرد ایجاد می کند و به همین علت می تواند گزینه مناسب تری برای مصرف این ماده در بهار باشد

مصرف بره موم در بهار ممکن است برای برخی افراد حساسیت و آلرژی ایجاد کند. با این حال با چند راهکار ساده می توان احتمال بروز این آلرژی ها را کاهش داد تا افرادی که از بره موم برای درمان بیماری های خود استفاده می کنند، مجبور به قطع روند درمان خود نشوند.